Joulun vietin rauhassa kotona, rakkaani sekä tyttäreni seurassa. Poikani sitten vaan kävi aattona syömässä ja lahjat hakemassa. Iskä kuulemma ei mennytkään naisensa luo, vaan on kotona koko aaton. Joten poika, jonka kanssa jo sovittiin että on aattona mun luona yön, joutui taas muuttamaan suunnitelmiaan.Ja minä jouduin nielemään katkerat kyyneleet. Eikä poika tullut seuraavana päivänä eikä seuraavanakaan. Nyt olen jo takasin töissä, eikä mulla ole vapaita enää hänen joululoman aikaan. Ei viitsi kokoajan kyselläkään häneltä, että millon tulet, ettei hän ahdistu liikaa. Laitoin vain viestin, että odottelen häntä luokseni, ovi on aina auki. Sydän.

Rakkaani kanssa ja hänen ansiostaan mulla oli ihan hyvä joulu. Syötiin hänen tekemiään jouluruokia, valvottiin liian myöhään viiniä maistellen ja jutellen. 5-6h illassa pelkästään puhuttiin. Käytiin lyhyillä kävelyillä, tiet oli niin liukkaat täälläpäin, että kävely oli aika tuskaa. Sain paljon haleja ja pusuja ja huomiota, voi että tämmöistä olen aina halunnut! Ja kyllä se tuntuu niin hyvältä, kun vihdoin saa huomiota ja vihdoin joku on minusta onnellinen. Rakkautta riittää ja sitä tuhlataan. Katsoimme pari elokuvaa ja tyttären kanssa kolmestaan pelailtiin pelejä, se oli todella hauskaa.

Isänsä laittoi tytölle viestiä jouluaaton JÄLKEEN, että et sitten tullut eilen käymään!! Miksi hän ei soittanut esim.aaton aattona, kysellyt kuulumisia ja tarjonnut kyytiä tms...? Hän kävi tuomassa poikamme luokseni ja varmasti olisi voinut siinä samalla tavata tytärtään. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla. Tyttö ei ole vieläkään käynyt isänsä luona, ei hän edes tiedä, onko tervetullut.

Muutin oman tyttönimeni takaisin. Senniminenhän minä oikeasti olen. Lapset on nyt erinimisiä, mutta aika monella muullakin on niin. Minä en kokenut enää tarpeelliseksi kantaa sitä nimeä, mistä minulla on vain huonoja muistoja ja varsinkin kun ex piinaa minua edelleen. Eli elatusasia on nyt sossun mukaan sellaisessa tilassa, että ex HARKITSEE oikeustoimia. Minä tarjosin hänelle summaa, jota hän ei hyväksynyt, mutta ilmeisesti ei tehnyt vastatarjousta. Sossu on tämän viikon tietenkin kiinni, yritin soittaa. laitoin sitten sähköpostia asiasta, että pitääkö minun sitten varautua oikeuteen ja maksanko minä yksin kaikki kulut. Ja että tässä ei nyt ajatella lapsen parasta ollenkaan, vaan isä haluaa minulta rahaa, muulla asialla ei ole merkitystä.

Toivon rauhallisempaa uutta vuotta 2017.

-Tähti