Epäonnistuminen on ärsyttävää. Olematon itsekuri - mitä se on? Miksi aina lipsun? Enkö joskus voisi onnistua tavoitteissani? Sössin samantein kaikki.

Tavoitteena oli viime viikolla olla ottamatta viiniä ja olutta. Sen tarkemmin en rajannut, että montako päivää tms., Mutta kas, yksi päivä ilman ja kaikkina muina päivinä meni 2-3 lasillista viiniä ja 1-2 olutta. Tällä viikolla on tiukempi tavoite, olla koko viikko ottamatta. viikonloppuna saan ottaa. Eilinen meni hyvin, touhusin kaikkea ja join vain vettä. Aika paljon kuitenkin ajatukset kierti viinissä, etten saa ottaa ja miksi en kuitenkin vaikka vaan lasillista. Aamulla oli kuitenkin kiva olo, kun en repsahtanut.

Sitten niihin onnistumisiin.

Juon joka aamu lasillisen vettä, johon puserran sitruunaa. En tiedä, onko siitä hyötyä mihinkään, mutta kuvittelen että saan c-vitamiinia ja aineenvaihdunta boostia. Otan joka päivä kromia (tasaa sokerihimoja), monivitamiinia, kalaöljykapselin (yhden, koska kahdesta menee vatsa sekaisin) sekä kivennäisaineita (jodi, seleeni) koska minulla on kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita. Lääkärit eivät kuitenkaan suostu aloittamaan tablettihoitoa, kun arvot on rajojen sisällä. Olen kolmen viikon ajan joka päivä tehnyt 100 kyykkyä. En ihan alas asti vaan niin, että jaksan tuon 100. Nyt olen lisännyt sitä, teen niin paljon kuin jaksan, tänäaamuna meni 140. Juon ainakin litran vettä päivässä, jos juon enemmän niin mun mielestä se vaan turvottaa. Herkkuja menee edelleen ihan liikaa. Nyt olen ostellut hedelmiä, ja pidättäydyn siinä että niitä pitää syödä joka päivä, mutta silti menee herkkujakin. MÄ VAAN HALUAN NIITÄ!!!! Lenkkeilen ja pyöräilen 3-4-5 kertaa viikossa ja siitä olen pitänyt kiinni.

Tämän kaiken tavoitteena on tytön ylioppilasjuhlat tämän viikon lauantaina ja haluni näyttää paremmalta. No, ainakin olen ihan liian myöhässä asioiden saattamiseksi paremmalle tolalle, mutta parempi myöhään kuin ei sillonkaan, eikö??

Itsekuri on vaikea asia. Olen siis pilkkonut tavoitteeni todella pieniksi palasiksi ja yritän pikkuhiljaa suurentaa niitä. Silloin kaikki tuntuu vähän helpommalle, kun vähän kerrassaan toteuttaa asioita ja yrittää pitää niistä kiinni. Se, että jatkuvasti mollaa itseään, kun ei vaan onnistu, ei johda mihinkään. Se on inhottava negatiivisuuden kierre ja sen haluan lopettaa, laittaa sille pisteen. Nyt yritän olla tyytyväinen iltaisin ainakin joihinkin asioihin, mitä sinä päivänä olen tehnyt ja yritän tsempata itseäni seuraavana päivänä vähän parempaan. Kompuroin ja kaadun, mutta nousen taas.

Toivotaan lämpimämpää kesäkuuta :)

-Tähti